Patyčios

Sveikos skaitytojos, jums vėl rašo rašytoja Neringa. Ką tik perskaičiau administratorės Vilijos straipsnį apie savižudybę.. Ir man šovė mintis aprašyt Vilijos laiške rašytą potemę - Patyčios.
Tiesiog noriu apžvelgt aiškiau ir nuodugniau patyčias.










Taigi, kaip ir kaip bebūtų, pati patyriau patyčias pradinėje mokykloje... Dabar nenoriu to prisiminti, nes tai labai nemaloni ir skaudi tema man. Na bet jei keliais sakiniais tai pradinėje mokykloje patyriau patyčias iš klasiokių ir mano klasės tuometinė auklėtoja net nesistengė man padėti ar bent malšinti patyčias. Ji visuomet buvo klasiokių pusėje kurios tyčiojosi. Bet šis straipsnis ne apie mane ir mano istoriją.

Kas yra patyčios?

Patyčios − tai tyčiniai, pasikartojantys veiksmai, kuriuos, siekdamas įžeisti, įskaudinti kitą žmogų, sukelia psichologinę ar fizinę jėgos persvarą turintis asmuo. Dažnas patyčių termino atitikmuo − „priekabiavimas“, tačiau jis neretai yra suvokiamas labai siaurai – kaip seksualinis priekabiavimas. Lietuvių kalboje nėra tikslaus termino, kuris atspindėtų visą elgesio įvairovę būdingą patyčioms. Galima rasti įvairių žodžių, skirtų šiam reiškiniui įvardinti: priekabiavimas, priekabės, užgauliojimas, ujimas, kabinėjimasis, pažeminimas, erzinimas.
Tokį rezultatą išmeta "Vikipedija"
Aš pasakyčiau panašiai. Patyčios - pasikartojantis specialus bandymas pakenkti asmeniui.

Kokia yra pačio žmogaus būklė kai jis jaučia patyčias?

Na man neišeis matyt šio straipsnio nesusieti su savim nors ir to norėčiau. Tiesiog man galbūt paprasčiau rašyti įterpiant savo jausmų jei jūs nepyksit...
Taigi, kiekvienas patyčias pergyvena skirtingai. Vieni verkia dienų dienas, kiti stengiasi nekreipti dėmesio, dar kiti renkasi.... savižudybę.
Patyčių formos būna pačios įvairiausios, štai kelios iš jų:
  • Stumdymas, fizinės jėgos naudojimas - tokiu metu žmogus jaučiasi labai pažeidžiamas.
  • Apkalbinėjimas už akių - nežinau kaip jūs, bet aš VISADA jaučiu kai kažkas apie mane negražiai kalba. Tiesiog jaučiu. Tuomet gali apsimest kad nieko negirdi arba eit ir aiškintis santykių su tuo žmogum. Aišku, niekada nesivelk į muštynes.
  • Tavo daiktų gadinimas - to NIEKS neturi teisės daryt. Niekam neduota teisė lysti prie tavo daiktų, tad NELEISK TO DARYT!

Taigi, kokios mano išvados?

Patyčias patiria labai daug vaikų - paauglių. Kadangi šis blog'as apie paaugles merginas nepainiosim berniukų:)
Prieš tyčiodamiesi pagalvokim ar norėtum pats/pati būti tyčiojamosi objekto vietoje. Galbūt tave tai sustabdys.
Tad keli mano patarimai kaip elgtis matant kad tyčiojasi iš tavęs ar draugo:
  • Kreipkis į suaugusius, mokytojus, psichologus - Tėvai manau tau tikrai padės, eikit pas psichologus, analizuokit padėtį. Žodžiu, NETYLĖK!!
  • Jei matai kad tyčiojasi iš tavo draugų - visada būk nelaimėlio pusėje - neprisidėk prie besityčiojančiųjų grupuotės, nes jiems suteiks tik dar daugiau jėgų, tuomet tu norom nenorom būsi "įtrauktas" į patyčių grandinę. Ar tu to nori? Tad geriau padėk draugui/draugei "objektui", tuomet jausies geriau. Kaip padėt? Apgint prieš juos, sakyt suaugusiems, auklėtojai, tėvam...
Tad tikiuosi jums patiko mano straipsnis. Prieš besityčiodami pagalvokim "Ar noriu atsidurt jo vietoj?" ir nesityčiokime!

8 Komentarai

  1. Geras straipsnis, bet man asmeniškai trūksta tos antrosios pusės. Na turiu omeny kaip viskas atrodo tų kurie tyčiojasi iš kitų akimis.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Labai patinka, kad rašot tokiom rimtom ir tikrai aktualiom temom.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Tikrai geras straipsnis.
    Vienas klausimas: Kaip jūs sugalvojat temą, apie ką rašyt straipsnyje?

    AtsakytiPanaikinti
  4. Šis straipsnis man patiko.
    Galėjai dar pridėti kodėl žmonės/vaikai/paaugliai tyčiojasi iš kitų.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Eveliniūkas - mes pačios galvojam, mastom kokios temos įdomios ir pan:) šią temą sugalvojau iš Vilijos potemės, nes norėjau ją apžvelgt plačiau:)
    jusyzynute - ačiū už pastabas bei pagirimus:)
    Eric, Akvile - jums tai pat ačiū už pastebėjimus ir gražius žodžius!

    AtsakytiPanaikinti
  6. o jezau:D nustebau,iprastai jaunimas neberaso tokiom temom!:D

    www.aggute.blogspot.com

    AtsakytiPanaikinti
  7. Patiko straipsnis, bet jei atvirai kalbant,tai šiais laikais labai dažnai yra tyčiojamasi, o gynėju, beveik niekada nebūna. Vien dėl to, kad jie nenori būti įpainioti, nenori, kad vėliau ir JIE būtu užgauliojami ir visaip kitaip tyčiojamasi. Pavyzdžiui pas mus klasėje, nėra, kad labai jau taip tyčiotus, nebent taip yra problemų su kai kuriomis merginomis. Džiaugiuosi, kad mūsų klasė yra draugiška ir tokių dalykų, kaip ir nepasitaiko :)

    AtsakytiPanaikinti